Educore Call Center ve Help Desk 444 2673 - 444 CORE
header image

ITIL Foundation Eğitimi ve Sınavı

ITIL Foundation Eğitimi

BT Hizmet Yönetiminde ITIL Foundation eğitiminin amacı, Hizmet Yönetimi hakkında katılımcının ITIL terminoloji bilgisini, yapısını ve temel kavramlarını öğrenmesi, uygulama ve örneklerle 26 ITIL süreci ve 4 fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olmasıdır.

Eğitimde ayrıca ITIL uygulamaları, ITIL proje planları, ITIL süreç çalışmaları, ITIL yazılımları ve gerçek hayat uygulama deneyimleri de katılımcılara aktarılmaktadır. 15 yıl ve üstü deneyimli 4000’den fazla öğrenciye ITIL eğitimi vermiş Türkiye’nin en yetkin eğitmenleri ile verilen eğitimlerde sadece ITIL teorisi değil 100’lerce firmada edinilmiş deneyim de aktarılmaktadır.

Ayrıca eğitimin sonunda laboratuar çalışması yapılarak service desk, monitoring, CMDB, konfigürasyon yönetimi, süreç yönetimi platformları üzerinde somut olarak süreçlerin nasıl işletildiği gösterilmektedir. Bu amaçla Manage Engine, BMC ve Microsoft SC platformları müşteriye özel olarak laboratuar çalışmasında kullanılabilmektedir.

Adaylar aşağıda belirtilen eğitim ve sınav bileşenlerini eğitim ve sınavı başarılı bir şekilde bitirdikleri takdirde öğreneceklerdir.

ITIL V3 Foundation eğitimi ve sınavı APMG tarafından tedavülden kaldırılmış ve artık 2011 yılında çıkan son dağıtım baz alınarak hazırlanan eğitim ve sınavlar sunulmaktadır. Yeni eğitimin ve ITIL’ın artık versiyon numarası bulunmamaktadır. Bu eğitimin adı bir çok kurum tarafından yanlışlıkla veya bilmemekten ITIL V3 Foundation olarak anılmaktadır. Doğrusu ITIL Foundation’dır.

Toplam 24 saat / 3 gün olarak verilen ITIL Foundation eğitiminin ana başlıkları aşağıdaki gibidir:

Pratik olarak Servis Yönetimi (Kavrama)
Hizmet Yaşam Döngüsü(Kavrama)
Ana İlke ve Modeller (Kavrama)
Genel Kavramlar (Farkındalık)
Seçilmiş Süreçler (Farkındalık)
Seçilmiş Roller (Farkındalık)
Seçilmiş Fonksiyonlar (Farkındalık)
Teknoloji ve Yapı (Farkındalık)
ITIL Qualification scheme (Farkındalık)

Beş Temel ITIL Kitabı

Service Strategy / Hizmet Stratejisi
Servis Design /Hizmet Tasarımı
Service Transition / Hizmet Geçiş
Service Operation / Hizmet Operasyon
Continual Service Improvement / Sürekli Servis İyileştirme

ITIL Foundation Eğitimi Kapsamındaki ITIL Süreçleri

ITIL Foundation Eğitimi kapsamında aşağıdaki süreçler ele alınmaktadır: 

Hizmet Stratejisi
Hizmet Portfolio Yönetimi
Talep Yönetimi
Finans Yönetimi
İş İlişkileri Yönetimi

Hizmet Tasarımı
Hizmet Koordinasyonu
Hizmet Seviye Yönetimi
Hizmet Katalog Yönetimi
Erişilebilirlik Yönetimi
Bilgi Güvenliği Yönetimi
Tedarikçi Yönetimi
Kapasite Yönetimi
BT Hizmet İyileştirme Yönetimi

Hizmet Geçiş
Geçiş Planlama ve Destek
Değişim Yönetimi
Hizmet Varlık ve Konfigürasyon Yönetimi
Sürüm ve Dağıtım Yönetimi
Bilgi Yönetimi

Hizmet Operasyon
Olay Yönetimi
Durum Yönetimi
Talep Tamamlama
Problem Yönetimi
Erişim Yönetimi

Sürekli Hizmet İyileştirme
7 adımda iyileştirme süreci

Fonksiyonlar
Hizmet Masası
Teknik Yönetim
Uygulama Yönetimi
Operarasyon Yönetimi (BT Operasyon Kontrol ve Tesis Yönetimi)

Roller ve Sorumluklar

Teknoloji ve Yapı

ITIL® Yeterlilik Şeması

Örnek Sınav

ITIL GENEL ÖZET KİTABINIZI HEMEN İNDİRİN…

Educore Yetkili Eğitim Merkezi ve Sınav Merkezi Sertifikaları

ITIL YETKİLİ EĞİTİM MERKEZİ 
ITIL YETKİLİ EĞİTİM MERKEZİ 
Yetki Belgesi EDUCORE_ATO_ITILITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

ITIL Foundation Eğitiminin İçeriği

Eğitim dili Türkçe olmasına rağmen sınavın İngilizce olması nedeniyle eğitim kurs materyali ve içerik başlıkları İngilizce olarak verilmektedir. Eğitimde akreditasyon gereği kapsamdaki işlenen başlıklar aşağıdaki gibidir.

Eğitim öncesi okunması gereken metinleri indirmek için tıklayınız.

Kurs Planı:

Modül 1: Kurs Tanımı

  • Öğrenci ve Eğitmen Tanıtımları
  • Hizmet Yaşam Döngüsü
  • Kurs Öğrenme Amaçları
  • Kurs Gündemi
  • ITIL Yeterlik Şeması
  • Royal Chao Phraya Otel
  • Örnek Çalışma


Modül 2: Uygulama Olarak Hizmet Yönetimi

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • Kamusal Alanda En İyi Uygulamalar
  • İyi Bir Uygulama Olarak ITIL
  • Hizmet Kavramı
  • Hizmet Yönetimi Kavramı
  • Süreçler ve Fonksiyonlar
  • RACI Modeli
  • Görev ve Sorumluluklar
  • Modül Özeti

Modül 3: Hizmet Yaşam Döngüsü

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • Hizmet Yaşam Döngüsü
  • Hizmet Stratejisinin Temel Kavramları
  • Hizmet Tasarımının Temel Kavramları
  • Hizmet Geçişinin Temel Kavramları
  • Hizmet Çalışmasımın Temel Kavramları
  • Devamlı Hizmet İyileştirmesi Temel Kavramları
  • Uygulama — Yeni Yüzme Havuzu
  • Modül Özeti

Modül 4: Hizmet Strateji

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Yaşam Döngüsünde Hizmet Strateji
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • Hizmet Stratejisinin Temel Kavramları
  • Hizmet Stratejisinin İlkeleri ve Modelleri
  • Hizmet Stratejisinin Süreçleri
  • Modül Özeti
  • Modül Sonu Sınavı

Modül 5: Hizmet Tasarımı

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Yaşam Döngüsünde Hizmet Tasarımı
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • Hizmet Tasarımının Temel Kavramı
  • Hizmet Tasarımının İlkeleri ve Modelleri
  • Hizmet Tasarımı Süreçleri
  • Uygulama — Bulmaca
  • Modül Özeti
  • Modül Sonu Sınavı

Modül 6: Hizmet Geçişi

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Yaşam Döngüsünde Hizmet Geçişi
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • Değişiklik Yönetimi
  • Hizmet Varlık ve Yapılandırma Yönetimi
  • Yayın ve Dağıtım Yönetimi
  • Geçiş Planlama ve Destek
  • Bilgi yönetimi
  • Uygulama — Bulmaca
  • Modül Özeti
  • Modül Sonu Sınavı

Modül 7: Hizmet Çalışması

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Yaşam Döngüsünde Hizmet Çalışması
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • Olay Yönetimi
  • Olay Yönetimi
  • İsteğin Yerine Getirilmesi
  • Problem yönetimi
  • Erişim Yönetimi
  • Hizmet Çalışmaları Fonksiyonları
  • Uygulama — Sorun Çözümü ve Hizmet Kurtarma
  • Modül Özeti
  • Modül Sonu Sınavı

Modül 8: Sürekli Hizmet İyileştirme

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Yaşam Döngüsünde CSI
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • CSI Temel Konular
  • CSI Prensipleri ve Modelleri
  • CSI – Yedi Adım İyileştirme Süreci
  • Modül Özeti
  • Modül Sonu Sınavı

Modül 9: Teknoloji ve Mimari

  • Modül Öğrenme Amaçları
  • Bu Modülün Kapsadığı Konular
  • Hizmet Otomasyonu
  • Hizmet Yönetimi için Yetkinlik ve Beceriler
  • Yetkinlik ve Beceriler Çerçevesi
  • Eğitim
  • Modül Özeti

Sınav Hazırlık Kılavuzu
Deneme Sınavı

ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

 

ITIL Foundation Sertifika Sınavı

Sınav İngilizce ve 40 soruluk çoktan seçmeli test şeklindedir. Sınavda başarılı geçmek için en az 26 doğru yapılması gerekmektedir.

Sınav süresi 60 dakikadır. Sınav dili ingilizce olduğundan ana dili İngilizce olmayanlar için +15 dakika süre tanınmaktadır. Sınav eğitimin sonunda kağıt veya bilgisayar ortamında yapılmaktadır.

Sınav sonuçları 2 iş günü içerisinde yayınlanmakta ve sertifikalar aynı gün dağıtılmaktadır. 4000’den fazla öğrecniye eğitim verilen Educore’da sınavdan geçme oranı %100’dür. Educore ITIL eğitimindeki metodu ve uzmanlığı ile sınavdan geçmeyi garanti etmektedir.

Örnek sınavlar ve cevap anahtarları aşağıdaki gibidir.

ITIL Foundation Örnek Sınav 1

ITIL Foundation  Örnek Sınav 1 Cevapları

ITIL Foundation  Örnek Sınav 2 

ITIL Foundation  Örnek Sınav 2 Cevapları

ITIL Foundation ve Intermediate Seviye Sertifikalar ve ITIL EXPERT

ITIL Foundation sertifikası uluslararası geçerlidir. APMG tarafından yetkilendirilmiş sınav merkezi olan Educore’un sunduğu bu sınavın sonunda alınan sertifika ITIL Expert’e giden yolda ilk ve zorunlu sertifikadır. Bu sertifika alınmadan diğer ITIL eğitimlerine girilmesi mümkün değildir. 2 Kredi değerindeki bu sertifika bu nedenle ITIL kariyerine başlangıç için ilk adımı oluşturmaktadır.

ITIL Qualification Şemasına göre seviyeler şu şekildedir :

ITIL Foundation
ITIL Intermediate Level
ITIL Managing Across the Lifecycle
ITIL Expert Level
ITIL Master Qualification

ITIL kalifikasyon şemasını indirmek için tıklayınız. (pdf)

ITIL FOUNDATION Ön Okumalar ve Ön Hazırlıklar

Eğitim öncesi okunması gereken metinleri indirmek için tıklayınız.

Örnek sınavlar ve cevap anahtarları aşağıdaki gibidir.

ITIL Foundation Örnek Sınav 1

ITIL Foundation  Örnek Sınav 1 Cevapları

ITIL Foundation  Örnek Sınav 2 

ITIL Foundation  Örnek Sınav 2 Cevapları

ITIL PRACTITIONER Ön Okumalar ve Ön Hazırlıklar

Educore-ITIL-Practitioner-GUidance

Eğitim öncesi okunması gereken kitap ITIL Practitioner Guidance ücretlidir. TSO Yayınevinden ya da TSO Yayınevi Türkiye Distributörü Educore’dan temin edilebilir.

Örnek sınavlar ve cevap anahtarları aşağıdaki gibidir.

ITIL Practitioner Sınavı 

ITIL Practitioner Sınav Senaryosu

ITIL Practitioner Sınav Cevap Anahtarı

ITIL Practitioner Sınavı Cevap Açıklamaları

ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

Kesinleşen ITIL Foundation Eğitim Tarihleri

EDUCORE YETKİLİ ITIL EĞİTİM MERKEZİ OLARAK HER AY DÜZENLİ ITIL SINIF EĞİTİMLERİ AÇILMAKTADIR.

TAKVİMDE DUYURULAN SINIFLAR KESİN OLARAK AÇILMAKTADIR.

Takvim aşağıdaki gibidir.

Kayıt Bilgileri:

ITIL Eğitim ve ITIL sınav kesin katılım onayı için şu linkteki Educore ITIL Egitim Kayit Formu doldurulup tarafımıza ulaştırılmalıdır.
Sadece sınav kayıt için şu linkteki Educore-Sinav-Kayıt-Formu doldurulmalıdır.

Eğitim veya Sınav Formunu doldurup emaille tarafımıza ulaştıranlar online olarak sınava kayıtlarını aşağıdaki adımları takip ederek yapabilirler.
1. Peoplecert aday kayıt için şu linkteki aday sayfasından account yaratılmalıdır.
2.Oluşturduğunuz kullanıcı adı ve şifre ile sistemi girip Register for an Exam bölümünden , Using Exam Booking ID seçeneğine
size sunacağımız ID’yi girerek sınava kaydınızı yapabilirsiniz.

ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

Kuruma özel eğitimler ve kurum tarafından karşılanacak eğitimler için aşağıdaki formu doldurarak resmi teklif isteyiniz.

Teklif / Demo / Bilgi İstek Formu
Adınız*
Soyadınız*
Çalıştığınız Kurum*
Adresiniz
Şehir
Email Adresiniz*
Telefon Numaranız*
Teklif/Bilgi İstediğiniz Konu*

EDUCORE EĞİTİM DANIŞMANLIK DENETİM YAZILIM TİC.LTD.ŞTİ.

Brandium Residence R2 Blok D:53 Dudullu Yolu Cad. Ataşehir Istanbul Türkiye

Call Center : 444 2673 – 444 CORE

Tel: +90 216 599 0 118
Tel: +90 216 266 33 28
Tel: +90 216 450 69 39
Fax: +90 216 599 0 117

Educore Çağrı Merkezi numarası olan 444 26 73′ü Türkiye’nin her yerinden
Haftaiçi 9-18 saatleri arasında arayabilirsiniz.