Servicecore Görev Yönetimi

Tüm servis yönetimi süreçlerinde teknisyenlerin yürüttüğü görevler sayesinde işler devam edebilmektedir. Her olay, istek, problem, değişiklik, sürüm, proje ve tüm diğer süreçler bir çok görevin teknik ekiplerce yerine getirilmesi sayesinde tamamlanabilmektedir.

ServiceCore Task Management ortak fonksiyonu hem süreçler boyunca işbirliğini, hem de süreçlerden bağımsız yürütülen tüm aktiviteleri kayıt altına alarak merkezi iş yükü koordinasyonunu sağlayabilmektedir.

ITIL4 ile birlikte gelen en önemli süreçlerden biri olan Workforce and Talent Management pratiğinin temelinde yer alan iş gücü yönetimi işte bu modül ile sağlanmaktadır.

Tüm teknisyenlerin kaynak kullanımı ve uygunluğunu tekil bir koordinasyon ile görebilmenin yolu yapılan tüm görevlerin modüller boyunca kayıt altına alınmasıdır.

Kayıt altına alınmayan, platform dışı kalan, kayıtsız yürütülen, email ortamlarından sürdürülen veya sözlü takip edilen görevler ölçülemeyen, ispatlanamayan, görülmeyen iş yükü dağlarını ve dengesiz kaynak kullanımını doğurmaktadır.

Bu şekilde kayıtsız ve görev yönetimi olmaksızın çalışan kurumlarda şu sorunlar doğmaktadır:

1.     Dengesiz iş dağılımı

2.     Adaletsiz görev dağılımı

3.     Yetkinliklerin israf edilmesi

4.     Önceliklerin kontrolsüz değişmesi

5.     Yapılan işlerin görünür olmaması

6.     Kaynak yönetiminin yapılamaması

7.     Ortak ajandaların görülememesi

8.     Teknisyenlerin çok yöneticili bir ortamda mutsuz çalışması

9.     Yetkinliklerin geliştirilememesi

10.  Süreçlerin başarılı olamaması

Tüm bu sorunların ortadan kaldırılması için merkezi bir kaynak/iş gücü ve görev yönetimi gereklidir. Bunu sağlamak üzere geliştirilen (WTE®) Workforce and Tasks Engine ve bunu destekleyen bir diğer teknoloji olan (STE®) ServiceCore Time Engine sayesinde iş yükü ve kaynak yönetimi kolaylaşmaktadır.

Merkezi Görev Takip ve Güncelleme Paneli

Görev yönetiminde önemli bir görselleştirme aracı olan Kanban panoları kullanılmaktadır. Servicecore Görev Yönetimi sürecinde görevlerin durumlarını Kanban panoları üzerinden kolaylıkla görebilir ve organize edebilirsiniz.

Görevlerin yer aldığı tüm ITSM süreçleri için ayrı ayrı Kanban panoları bulunmaktadır. Her sürecin altında yer alan farklı bütün görevler farklı Kanban panoları üzerinde ayrı ayrı görülebilir ve kolaylıkla yönetilebilir.

Merkezi Görev Kanban Panoları